kClient HTML Help: USTAWIENIA-KOMUNIKACJA

Niniejsze okienko pozwala na ustawienie parametrów pracy z interfejsem sieciowym Xport. Fabrycznie urządzenie jest ustawione na współpracę z serwerem DHCP. W chwili włączenia więc do sieci powinno uzyskać właściwy dla danej podsieci adres IP. Jeżeli nie ma serwera DHCP albo z innych powodów nie zajdzie nadanie adresu przez serwer, Xport automatycznie ustawi się na unikatowy adres z grupy adresów lokalnych. Poniżej opisano zalecany sposób konfigurowania Xport tak aby praca z kartą KKO odbywała się bez przeszkód. Jeżeli zostawimy nastawy fabryczne (tzn nadawanie adresu przez DHCP) może zdarzyć się że przy następnym włączeniu karty KKO zostanie jej nadany inny adres i program kClient nie będzie mógł połączyć się z kartą. Wówczas ponownie trzeba będzie korzystać z procedury autodetekcji adresu.

Zalecamy następujący sposób i kolejność postępowania w przypadku konfigurowania urządzenia Xport:

  1. Przygotować kabel sieciowy zgodnie z dokumentacją dostępną w dokumencie Podręcznik Użytkownika.
  2. Włożyć kartę do slotu centrali.
  3. Włożyć kabel sieciowy sieci ethernet do złącza na karcie KKO a z drugiej strony do lokalnego urządzenia sieciowego (switch lub hub).
  4. Nacisnąć klawisz "reset".
  5. Uruchomić program kClient (w wersji minimum X.14). Komputer na którym będzie uruchamiany program musi mieć kartę sieciową i musi być przyłączony do sieci.
  6. Wyłączyć zaporę ogniową.
  7. Wyłączyć kable ewentualnych innych pracujących w podsieci urządzeń Xport (np. innych kart KKO)
  8. Wybrać poziom użytkownika "Administrator" lub "Nadzorca". Nie logować się!
  9. Wejść do opcji "Ustawienia" i wybrać zakładkę "Komunikacja".
  10. Wyświetlą się bieżące ustawienia komputera: adres IP, maska podsieci i nazwa hosta.
  11. Nacisnąć klawisz "Szukaj IP Xport".
  12. Jeśli urządzenie zostanie wykryte, wyświetli się komunikat "Xport bieżące IP".
  13. Nacisnąć klawisz"Czytaj Xport".
  14. Zostaną wyświetlone dodatkowe informacje dotyczące urządzenia Xport.
  15. Teraz należy nadać właściwy adres IP oraz maskę podsieci. W większości przypadków adres powinien być odpowiedni dla fragmentu sieci w jakim pracować będzie karta KKO a maska powinna być taka sama jak wykryta maska własna komputera.
  16. Jeżeli naciśniemy teraz klawisz "Zapisz Xport", dane zostana zapisane do nieulotnej pamięci w Xport a wpisany adres IP zostanie nadany urządzeniu na stałe.
  17. Jeżeli naciśniemy klawisz "Opuść Xport", zmiany zostaną pominięte.
  18. Zamknąć okienko "Ustawienia". Proszę zwrócić uwagę że wykryty adres IP został przepisany jako domyślny adres wyjściowy do karty KKO.
  19. Teraz można uwzględnić nowy adres w ustawieniach zapory ogniowej i można ponownie włączyć zaporę oraz ewentualne inne urządzenia Xport o ile zostały wcześniej wyłączone.
  20. Teraz można zalogować się do karty KKO jako użytkownik systemu KKO.

Klawisze dostępne w zakładce "Komunikacja" są następujące:







W odpowiednich momentach odpowiednie klawisze są dostępne. Po wejściu do "Komunikacji" z poziomem "Administratora" lub "Nadzorcy" dostępna jest tylko opcja szukania IP. Po prawidłowym wykryciu urządzenia pojawia się możliwość jedynie odczytu danych z Xport. Następnie można opuścić Xport bez wysyłania zmian albo (po zmianie wartości IP lub maski) pojawia się także możliwość zapisu Xport. Maskę można zmieniać tylko w pewnym zakresie dostępnym poprzez klikanie klawiszy strzałek obok okienka maski.

Widok panelu informacji uzyskanych z urządzenia Xport jest nastepujący:

Dodatkowo zamieszczono także link do strony producenta Xport firmy Lantronix. Tam można zorientować się we wszystkich innych szczegółach potrzebnych ewentualnie przy konfigurowaniu urządzenia.

W przypadku poważnych problemów z wykryciem urządzenia, można skorzystać takze z narzędzia dostarczanego przez producenta o nazwie "DeviceInstaller (TM)". Zamieszczony link umożliwia ściągnięcie tego narzędzia, zainstalowanie go na własnym komputerze i użycie w celu wyszukania i edycji Xport. Trzeba jednak powiedzieć że w większości przypadków zaproponowane narzędzie wbudowane do programu kClient jak i zaproponowana wyżej procedura konfigurowania powinny przynieść zamierzony skutek.

Możliwe jest też wykonanie procedury zerowania i przywrócenia nastaw fabrycznych Xport. Procedurę tę opisano szczegółowo w dokumentacji (Podręcznik Użytkownika) jak i w systemie pomocy kontekstowej karty (Instalacja karty KKO4- piersze kroki, rozwiązywanie problemów).

Ewentualne problemy mogą nastąpić wtedy gdy sieć lokalna jest wykorzystywana w niestandardowy sposób lub administrator wprowadził zbyt rygorystyczne ograniczenia. Należy być też uważnym przy wprowadzaniu danych do Xport, zwłaszcza przy nadawaniu mu adresu IP. Ewentualne pomyłkowe nadanie adresu wykraczającego poza dostępny obszar podsieci może skończyć się niemożliwością ponownego połączenia się z urządzeniem i koniecznością przekonfigurowania komputera, sieci albo koniecznością skorzystania z narzędzia "DeviceInstaller (TM)".

Na panelu można znaleźć następujące linki do firmy Lantronix:

http://www.lantronix.com/
http://www.lantronix.com/device-networking/utilities-tools/device-installer.html


Powrót na początek strony Ustawienia