Zakładka Konferencje umożliwia ustawienie wspólnych opcji dla wszystkich konferencji.
|
- Włączanie/wyłączanie konferencji. Karta umożliwia zestawienie do 5 jednoczesnych
konferencji oraz system menu głosowego. Nie wszystkie konferencje musza zostać włączone.
Niniejsze opcje służą możliwości włączania i wyłączania danej konferencji.
- Liczba kanałów dostępnych dla użytkownika. Fizyczne kanały układu mostka konferencyjnego
to 15 kanałów które można dowolnie przyporządkowywać mostkom. Każdy mostek o ile
jest włączony, musi zawierać co najmniej jeden kanał (tzw. kanał podsłuchowy)
oraz przynajmniej dwa kanały dla użytkownika. Daje to optymalny rozkład :
3 kanały x 5 mostków = 15 dostępnych kanałów w konferencji. Wyłączając niektóre
konferencje można ustawić więcej kanałów dupleksowych jednego z mostków jeśli jest taka potrzeba.
Jednak trzeba zaznaczyć że domyslne ustawienie 2 kanałów dla użytkownika dla każdego mostka
w większości normalnych zastosowań jest ustawieniem optymalnym.
- Kanały mostka pokazano także graficznie rozróżniając kolorami każdy
z pięciu dostepnych mostków. Kanały nieużywane są w kolorze szarym.
W dolnej części okienka umieszczono tabelkę przedstawiającą informacje o chwilowym stanie
mostków konferencyjnych
|
- Klawisz : Odczytaj z KKO. Umożliwia jednorazowe załadowanie
danych z karty. Dane te nie odświeżają się automatycznie. Kazdorazowo na żądanie użytkownika
przesyłane są bieżące dane.
- Kolumna Właściciel konferencji. Pokazuje kto zarezerwował konferencję.
Właścicielem konferencji może być : dyspozytor, może być zajęta przez rekord harmonogramu albo
może być wykorzystywana ad hoc w trybie MeetMe. Nieużywana konferencja oznaczana jest jako
wolna. Jak widać w przykładzie w przypadku zajęcia konferencji przez dyspozytora
podawany jest tutaj adres IP i nazwa komputera.
- Kolumna Hasło konferencyjne. Dla nadzorcy widać znaki hasła,
w innych poziomach dostępu są one zamieniane na znaki ****. Pokazane jest tutaj hasło główne
(bazowe) dla danej konferencji.
- Kolumna Hasło planu. Dla nadzorcy widać znaki hasła,
w innych poziomach dostępu są one zamieniane na znaki ****. Pokazane jest tutaj hasło deklarowane
dla danej konferencji z zadania harmonogramu.
- Klawisz : Rozłącz. Umożliwia rołączenie istniejącej konferencji
bez utraty właściciela (chyba ze jest to konferencja MeetMe - wówczas także traci właściciela).
- Klawisz : Zakończ. Umożliwia rołączenie istniejącej konferencji
oraz zwolnienie jej - czyli utratę właściciela.