Spis treści:
- Procedura zapisu danych do serwera XPORT
- Procedura awaryjnego wymuszenia adresu IP karty
Procedura zapisu danych do serwera XPORT
W celu wprowadzania danych do Xport należy przeprowadzić następujące czynności:
- Sporządzić kabel połączeniowy o właściwej długości i właściwym
przeznaczeniu. Prosze zwrócić uwagę że kabel dla połączenia bezpośredniego
różni się od kabla działającego poprzez hub lub switch. Schematy kabli dostępne
są w dokumencie: Podręcznik użytkownika w załącznikach.
- Wsunąć kartę KKO bezpośrednio do magazynu centrali (bez przedłużacza).
- Podłączyć sieciowy kabel komunikacyjny i nasisnąć klawisz reset.
- Uwaga: Każdorazowo po włożeniu kabla sieciowego nacisnąć klawisz reset na krawędzi karty!
- Wyłączyć ewentualne inne urządzenia Xport pracujące w danej podsieci.
- Zainstalować i uruchomić program kClient.
- Teraz należy wprowadzić dowolny poziom użytkownika w programie kClient
(Uwaga! Nie próbować logować się!).
- Następnie wejść do opcji Ustawienia->zakładka Komunikacja.
- W pierwszym kroku należy zainicjować urządzenie w podsieci (przycisk: Zainicjalizuj Xport).
Urządzenie będzie wyszukane i zapiszą się poprawne domyślne wartości :
- prędkość transmisji 57600
- port 10001
- adres IP nadawany przez DHCP
- Następnie można ponownie znaleźć urządzenie w podsieci (przycisk: Szukaj IP Xport)
i otworzyć je do edycji takich parametrów jak adres IP i numer portu.
- Jeżeli urządzenie zostanie znalezione, wówczas pojawią się informacje o MAC adresie
Xport oraz przydzielonym automatycznie adresie IP oraz ustawionym numerze portu.
- Jeżeli chcemy teraz zmienić IP lub nadać stały adres urządzeniu, należy wpisac nowe
wartości IP oraz przestawić maskę na właściwą. Domyślne wartości wynoszą :
(IP=000.000.000.000) oraz maska (255.255.255.255).
- Następnie należy użyć opcji "Zapisz Xport" aby zapamiętać trwale nowe dane
lub "Opuść Xport" w przypadku rezygnacji.
- Po zapisaniu nowych danych mozna opuścić okienko nastaw i wrócić do okna głównego programu
kClient. Nowe dane o adresie IP i numerze portu powinny pojawić się automatycznie w okienku
adresu karty (patrz rysunek poniżej). Jeśli nie, można wprowadzić adres zgodny ze stanem faktycznym.
- W razie problemów można wyłączyć zaporę ogniową w systemie lub umożliwić jej współpracę z nowym adresem IP.
UWAGA!
Jeżeli autodetekcja adresu karty nie powiedzie się, należy zainstalować program
DeviceInstaller ze strony producenta - firmy Lantronix (www.lantronix.com).
Ten program narzędziowy umożliwia detekcję nowego Xport oraz zmianę wszelkich
nastaw.
Procedura awaryjnego wymuszenia adresu IP karty
Innym sposobem nadania karcie KKO żądanego adresu IP jest wymuszenie adresu
przez pola zworkowe karty. Przewidziano kilka adresów z różnych klas które można
nadać karcie. W tym celu należy przeprowadzić następującą procedurę :
- Wyjąć karte KKO z magazynu centrali
- Zamknąć zworkę Z2
- Wybrać żądany adres IP zworkami Z3,Z4 i Z5 wg zamieszczonej niżej tabeli dostępnych adresów
- Włożyć kartę KKO do magazynu centrali
- Odczekać 1 minutę
- Wyjąć ponownie kartę z magazynu centrali i usunąć zworkę Z2
- Włożyć ponownie kartę do centrali. Adres powinien być ustawiony
Adresacja adresu IP karty wg zworek Z3,Z4 i Z5 :
Zworka Z2 |
Zworka Z3 |
Zworka Z4 |
Zworka Z5 |
Adres IP |
zamknięta |
zamknięta |
otwarta |
otwarta |
0.0.0.0 (wg DHCP) |
zamknięta |
otwarta |
zamknięta |
otwarta |
192.168.0.50 |
zamknięta |
otwarta |
otwarta |
zamknięta |
192.168.1.50 |
zamknięta |
zamknięta |
zamknięta |
otwarta |
172.16.50.50 |
zamknięta |
zamknięta |
otwarta |
zamknięta |
10.50.50.50 |
zamknięta |
otwarta |
zamknięta |
zamknięta |
224.50.50.50 |